Twórca gier – cz.2 multiplayer

Założenia kursu:

Kurs jest rozwinięciem „Twórca gier – cz.1” i opiera się na naszych autorskich scenariuszach opartych o środowisko UNITY 3D (głównym założeniem w budowie scenariuszy zajęć z podstaw programowania jest dobór zagadnień i stopnia trudności do wieku uczestników). Podczas zajęć uczniowie zapoznają się całym etapem projektowania i wykonania gry w środowisku UNITY 3D z wykorzystaniem języka javascript (dokładnie typescript) – do wyboru projekt 2D  lub 3D.

W grupie wiekowej 15+ możliwe poprowadzenie kursu w języku C#.

 

Etapy kursu

Podczas kursu tworzymy całą grę w wersji multiplayer od etapu projektowania do zbudowania działającego programu wraz ze wszystkimi elementami interfejsu użytkownika. Na poszczególnych etapach systematycznie są wprowadzane kolejne elementy środowiska Unity i przybliżane kolejne elementy języka programowania javascript.

W poszczególnych etapach:

  • zapoznamy się z komponentami UNITY do budowy gier multiplayer (sieciowych). Na tym etapie przybliżone zostaną zasady działania komunikacji w sieciach komputerowych (wstęp do budowy sieci komputerowych).
  • stworzymy świat gry, prefabrykaty graczy, obiekty gry dostosowane do platformy multiplayer, GUI;
  • nauczymy się pracować z kodem opartym na klasach (javascript lub C#);
  • poznamy kolejne zastosowania wcześniej używanych komponentów i nowe komponenty.
  • zapoznamy się z podstawowymi technikami optymalizacji gier sieciowych.
  • zbudujemy „gotowy” projekt;
  • testujemy, poprawiamy, optymalizujemy projekt i budujemy ponownie;-)

 

Używane programy:

  • Unity 3D (javascript);
  • cyfrowa plastyka: Paint.net, Sculptris, MakeHuman.

Wszystkie używane programy dostępne są za darmo (część z nich został specjalnie stworzone na potrzeby edukacyjne) i dziecko bez dodatkowych kosztów może pobrać je i zainstalować na swoim domowym komputerze.

 

Cena: 750 zł (jeden semestr – 30 godzin lekcyjnych, 15 spotkań 90 minutowych).

 

Polecane książki:

Polecamy sprawdzone przez nas ksiązki o Unity. Zapraszamy do zakupów w TaniaKsiazka.pl (najlepsze ceny).




Więcej o używanych na kursie programach – językach programowania