Założenia kursu:
Kurs jest rozwinięciem “Twórca gier – cz.1” i opiera się na naszych autorskich scenariuszach opartych o środowisko UNITY 3D (głównym założeniem w budowie scenariuszy zajęć z podstaw programowania jest dobór zagadnień i stopnia trudności do wieku uczestników). Podczas zajęć uczniowie zapoznają się całym etapem projektowania i wykonania gry w środowisku UNITY 3D z wykorzystaniem języka javascript (dokładnie typescript) – do wyboru projekt 2D lub 3D.
W grupie wiekowej 15+ możliwe poprowadzenie kursu w języku C#.
Etapy kursu
Podczas kursu tworzymy całą grę w wersji multiplayer od etapu projektowania do zbudowania działającego programu wraz ze wszystkimi elementami interfejsu użytkownika. Na poszczególnych etapach systematycznie są wprowadzane kolejne elementy środowiska Unity i przybliżane kolejne elementy języka programowania javascript.
W poszczególnych etapach:
- zapoznamy się z komponentami UNITY do budowy gier multiplayer (sieciowych). Na tym etapie przybliżone zostaną zasady działania komunikacji w sieciach komputerowych (wstęp do budowy sieci komputerowych).
- stworzymy świat gry, prefabrykaty graczy, obiekty gry dostosowane do platformy multiplayer, GUI;
- nauczymy się pracować z kodem opartym na klasach (javascript lub C#);
- poznamy kolejne zastosowania wcześniej używanych komponentów i nowe komponenty.
- zapoznamy się z podstawowymi technikami optymalizacji gier sieciowych.
- zbudujemy “gotowy” projekt;
- testujemy, poprawiamy, optymalizujemy projekt i budujemy ponownie;-)
Używane programy:
- Unity 3D (javascript);
- cyfrowa plastyka: Paint.net, Sculptris, MakeHuman.
Wszystkie używane programy dostępne są za darmo (część z nich został specjalnie stworzone na potrzeby edukacyjne) i dziecko bez dodatkowych kosztów może pobrać je i zainstalować na swoim domowym komputerze.
Cena: 750 zł (jeden semestr – 30 godzin lekcyjnych, 15 spotkań 90 minutowych).
Polecane książki:
Polecamy sprawdzone przez nas ksiązki o Unity. Zapraszamy do zakupów w TaniaKsiazka.pl (najlepsze ceny).