Podstawy programowania

Założenia kursu:

Głównym założeniem w budowie scenariuszy zajęć z podstaw programowania jest dobór zagadnień i stopnia trudności do wieku uczestników. 

Etapy kursu:

  1. Język programowania Scratch
    Język programowania Scratch

    Wstęp do programowania i podstawy programowania realizujemy za pomocą języka Scratch (około 5 pierwszych spotkań). Na tym etapie uczeń zapoznaje się z podstawowymi konstrukcjami i pojęciami programistycznymi – normujemy wiedzę w łatwym środowisku Scratch-a.

  2. UNITY 3D - zintegrowane środowisko do tworzenia gier, silnik gier 2D i 3D
    UNITY 3D – zintegrowane środowisko do tworzenia gier, silnik gier 2D i 3D

    Wprowadzenie do UNITY 3D  i języka javascript (około 10 ostatnich spotkań). Na tym etapie uczniowie zaznajamiają się z “dorosłym” programowaniem i środowiskiem UNITY 3D, na którym powstaje wiele profesjonalnych i komercyjnych gier. Możliwa nauka wykorzystania javascript na stronach internetowych – zależy od decyzji grupy.

 

Na zajęciach uczeń:

  • pozna jak “myśli” komputer i czym są właściwie programy komputerowe;
  • rozwinie algorytmiczne myślenie, nauczy się rozwiązywać problemy natury logicznej – związki przyczynowo skutkowe;
  • pozna tajniki tworzenia programów poprzez wykorzystanie systemu Scratch (MIT);
  • w przyjaznej formie (zabawie) przyswoi metody wykorzystywane w “dorosłym” programowaniu (warunki, zdarzenia,pętle ..);
  • pozna struktury programistyczne nauczy się wykorzystywać zmienne, procedury, funkcje;
  • rozwinie wiedzę z matematyki i fizyki ( dzieci często chcą zrealizować pomysły na gry, które wymagają wiedzy z matematyki lub fizyki wychodzącej poza program nauczania w szkołach – dotąd zawsze nam się udawało wytłumaczyć i zastosować te zagadnienia w praktyce!).

Wszystkie te elementy stanowią podbudowę do rozpoczęcia nauki dowolnego języka programowania wykorzystywanego w profesjonalnych projektach programistycznych.

Dzięki systemom Scratch, Unity 3D (wstęp) uczniowie mogą natychmiast zachwycić się efektami swojej pracy.

 

Używane programy:

  • programowanie: Scratch, Unity 3D (javascript);
  • cyfrowa plastyka: Paint.net, Sculptris, MakeHuman.

Wszystkie używane programy dostępne są za darmo (część z nich został specjalnie stworzone na potrzeby edukacyjne) i dziecko bez dodatkowych kosztów może pobrać je i zainstalować na swoim domowym komputerze.

 

Cena: 660 zł (jeden semestr – 30 godzin lekcyjnych, 15 spotkań 90 minutowych).

 

Polecane książki:

Polecamy sprawdzone przez nas ksiązki o Scratch i Unity. Zapraszamy do zakupów w TaniaKsiazka.pl (najlepsze ceny).




Więcej o używanych na kursie programach – językach programowania