Założenia kursu:
Głównym założeniem w budowie scenariuszy zajęć z podstaw programowania jest dobór zagadnień i stopnia trudności do wieku uczestników.
Etapy kursu:
Język programowania Scratch Wstęp do programowania i podstawy programowania realizujemy za pomocą języka Scratch (około 5 pierwszych spotkań). Na tym etapie uczeń zapoznaje się z podstawowymi konstrukcjami i pojęciami programistycznymi – normujemy wiedzę w łatwym środowisku Scratch-a.
UNITY 3D – zintegrowane środowisko do tworzenia gier, silnik gier 2D i 3D Wprowadzenie do UNITY 3D i języka javascript (około 10 ostatnich spotkań). Na tym etapie uczniowie zaznajamiają się z “dorosłym” programowaniem i środowiskiem UNITY 3D, na którym powstaje wiele profesjonalnych i komercyjnych gier. Możliwa nauka wykorzystania javascript na stronach internetowych – zależy od decyzji grupy.
Na zajęciach uczeń:
- pozna jak “myśli” komputer i czym są właściwie programy komputerowe;
- rozwinie algorytmiczne myślenie, nauczy się rozwiązywać problemy natury logicznej – związki przyczynowo skutkowe;
- pozna tajniki tworzenia programów poprzez wykorzystanie systemu Scratch (MIT);
- w przyjaznej formie (zabawie) przyswoi metody wykorzystywane w “dorosłym” programowaniu (warunki, zdarzenia,pętle ..);
- pozna struktury programistyczne nauczy się wykorzystywać zmienne, procedury, funkcje;
- rozwinie wiedzę z matematyki i fizyki ( dzieci często chcą zrealizować pomysły na gry, które wymagają wiedzy z matematyki lub fizyki wychodzącej poza program nauczania w szkołach – dotąd zawsze nam się udawało wytłumaczyć i zastosować te zagadnienia w praktyce!).
Wszystkie te elementy stanowią podbudowę do rozpoczęcia nauki dowolnego języka programowania wykorzystywanego w profesjonalnych projektach programistycznych.
Dzięki systemom Scratch, Unity 3D (wstęp) uczniowie mogą natychmiast zachwycić się efektami swojej pracy.
Używane programy:
- programowanie: Scratch, Unity 3D (javascript);
- cyfrowa plastyka: Paint.net, Sculptris, MakeHuman.
Wszystkie używane programy dostępne są za darmo (część z nich został specjalnie stworzone na potrzeby edukacyjne) i dziecko bez dodatkowych kosztów może pobrać je i zainstalować na swoim domowym komputerze.
Cena: 660 zł (jeden semestr – 30 godzin lekcyjnych, 15 spotkań 90 minutowych).
Polecane książki:
Polecamy sprawdzone przez nas ksiązki o Scratch i Unity. Zapraszamy do zakupów w TaniaKsiazka.pl (najlepsze ceny).