Podstawy programowania

Głównym założeniem w budowie scenariuszy zajęć z podstaw programowania jest dobór zagadnień i stopnia trudności do wieku uczestników.

Nasze kursy są oparte na scenariuszach stworzonych na Harvard University oraz scenariuszach i oprogramowaniu z Massachusetts Institute of Technology (MIT).

Podczas zajęć dla dzieci do lat 10 aktywności przy komputerze przeplatane są interaktywnymi ćwiczeniami pozwalającymi lepiej zrozumieć programowanie komputerowe i zabawami rozwijającymi wyobraźnię.

Na zajęciach dziecko:

  • odkryje świat programowania dzięki tworzeniu gier komputerowych;
  • pozna jak „myśli” komputer i czym są właściwie programy komputerowe;
  • rozwinie algorytmiczne myślenie;
  • nauczy się rozwiązywać problemy natury logicznej – związki przyczynowo skutkowe; .
  • pozna tajniki tworzenia gier komputerowych poprzez wykorzystanie prostych systemów „przeciągnij i upuść” – Kodu Game Lab (Microsoft) i Scratch (MIT);
  • w przyjaznej formie (zabawie) przyswoi metody wykorzystywane w „dorosłym” programowaniu (warunki, zdarzenia,pętle ..).

Dzięki systemom Kodu i Scratch dzieci mogą natychmiast zachwycić się efektami swojej pracy.

Używane programy:

Kodu Game Lab, Scratch – programy dostępne są za darmo i zostały specjalnie stworzone na potrzeby edukacyjne.

 

Polecane książki:

Polecamy sprawdzone przez nas ksiązki o Scratch. Zapraszamy do zakupów w TaniaKsiazka.pl (najlepsze ceny).




Więcej o używanych na kursie programach – językach programowania